Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, το 33% όλων των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικό.
Παρά τη διακοπή των εργοστασίων τους προηγούμενους μήνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσουν τα 2,5 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2020. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte (πολυεθνική εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών που εδρεύει στη Νέα Υόρκη) εκτιμάται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν τα 11,2 εκατομμύρια το 2025 και τα 31,1 εκατομμύρια έως το 2030. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 81% όλων των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας, ξεπερνώντας κατά πολύ τις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων. Η Deloitte πρόβλεψε, ωστόσο, ότι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιταχυνθεί επειδή θα υπάρξει επίλυση των περισσοτέρων προβλημάτων που εντοπίζονται σήμερα, ενώ θα υπάρξει αλλαγή της τάσης των καταναλωτών.
Σημαντικό ρόλο για την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με επικεφαλής της εταιρείας, είναι ότι θα υπάρξει πριμοδότηση των καταναλωτών για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ σύντομα η τιμή τους θα είναι ίδια σχεδόν με αυτές ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Τέλος, σημαντικό ρόλο θα παίξει η αύξηση των σημείων φόρτισης παγκοσμίως.
Παράλληλα υπάρχουν πρόσθετοι παράγοντες που οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων όπως είναι η επίτευξη στόχων για τις εκπομπές ρύπων από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και η αύξηση της τεχνολογίας που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η αυξητική τάση επιβεβαιώθηκε και στην περίοδο της πανδημίας όπου οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες έδειξαν ισχυρή ανθεκτικότητα.
Ωστόσο, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιστρέψουν στα επίπεδα πριν από την πανδημία και αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί έως το 2024. Όμως το γενικότερο πλάνο που προβλέπει μηδενικές εκπομπές ρύπων για τις μετακινήσεις μέχρι το 2050 και η προτεινόμενη απαγόρευση της πώλησης ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Η ανάλυση της Deloitte διαπίστωσε ότι το 50% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, με το 33% να δηλώνει ότι η έλλειψη υποδομής φόρτισης παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία η οποία όμως ξεπερνιέται μήνα με τον μήνα. Όλα αυτά σε μια χώρα που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η Ευρώπη τα επόμενα χρόνια στο χώρο της αυτοκίνησης…
Πηγή: www.newsit.gr