Οι καλοκαιρινές διακοπές έχουν ταλαιπωρήσει σημαντικά τα ελαστικά του ΙΧ μας, όντας το πιο νευραλγικό σημείο για την οδική ασφάλεια, που θα πρέπει να τσεκάρουμε χωρίς χρονικές αναβολές
H επιστροφή από τις διακοπές επιβάλλει ένα μικρό τσεκάπ στο αυτοκίνητό μας εν όψει του φθινοπώρου, ώστε τα δεκάδες συστήματα που συνδέονται άρρηκτα με την ασφάλειά μας στον δρόμο να είναι σε άριστη κατάσταση. Σαφώς, ο πιο μεγάλος προβληματισμός για τους οδηγούς είναι αν έχει έρθει η ώρα να αλλάξουν τα ελαστικά στο αυτοκίνητό τους, όντας ένα κόστος που φέρνει πονοκεφάλους – όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι «εκπτώσεις» στην ασφάλεια δεν χωράνε. Γι’ αυτόν τον λόγο, υπάρχουν τρόποι να μάθουμε αν έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τα παλιά – και πιθανόν φθαρμένα, με κρυφές ζημιές – ελαστικά. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους όταν το βάθος του πέλματος των ελαστικών μας είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Ωστόσο στην πράξη – και για την ασφάλειά μας, ώστε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα – τα ελαστικά μας δεν θα πρέπει να έχουν βάθος πέλματος κάτω από 3 χιλιοστά.
Ελεγχος στην πίεση
Η σωστή πίεση των ελαστικών συμβάλλει σημαντικά στην αποφυγή της πρόωρης φθοράς του πέλματός τους, στην οδική ασφάλεια και στην οικονομία καυσίμου. Πρέπει να γνωρίζουμε πως όταν τα ελαστικά μας έχουν χαμηλότερη πίεση, δρουν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, ιδιαίτερα στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο είναι πιο επιρρεπές στην απώλεια πρόσφυσης. Επίσης, ελαστικά με χαμηλότερη πίεση μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου – ακόμα και 20%, όταν π.χ. τα ελαστικά έχουν 30%-40% μειωμένη πίεση. Οπότε ο έλεγχος στην πίεση των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι ή μετά τις πολυήμερες διακοπές. Η σωστή πίεση των ελαστικών αναγράφεται στο ταμπελάκι που υπάρχει σε κάθε όχημα. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η ευθυγράμμιση των τροχών ανά τακτά χρονικά διαστήματα (όπως μία φορά το εξάμηνο) συμβάλλει στη μακροζωία των ελαστικών.
Ειδικότερα, ελαστικά αλλάζουμε όταν:
– To πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος.
– Οταν τα πλευρά τους έχουν υποστεί ζημιές.
– Οταν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τρύπημα στο πέλμα του ελαστικού ή σχίσιμο.
– Αν το πλαϊνό τμήμα έχει υποστεί ζημιά ή παραμόρφωση.
– Οταν έχει παρέλθει ένα από τα δύο: 3 χρόνια ή έως 40.000 χλμ.
Πηγή: https://www.tanea.gr/