Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τουρίστες και παραθεριστές,ανεβάζουν το σύνηθες ποσό της κίνησης που αντιμετωπίζουμε στις καθημερινές διαδρομές μας. Τα δε Σαββατοκύριακα, οι δρόμοι είναι επίσης πιο φορτωμένοι από ό,τι συνήθως, με τους ανθρώπους που ταξιδεύουν σε εξοχικές κατοικίες, παραλίες, ή απλώς μετακινούνται για να αλλάξουν περιβάλλον και να απολαύσουν ένα γεύμα ή ένα καφέ.
Βασικά προσπαθήστε να μείνετε ήρεμοι. Οδηγήστε με ασφαλή ταχύτητα και να είστε ευγενικοί με τους άλλους οδηγούς. Να θυμόσαστε ότι η υπερβολική ταχύτητα, τα προσπεράσματα στο αντίθετο ρεύμα, αλλά και τα νευρικά σλάλομ ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα για να κερδίσετε λίγα λεπτά της ώρας, μόνο εκνευρισμό μπορούν να δημιουργήσουν με τελική κατάληξη ένα ατύχημα. Εάν δε σας πάρει βράδυ σε αυτοκινητόδρομο, σταματήστε στον πρώτο ασφαλή χώρο πάρκινγκ και κοιμηθείτε μισή ώρα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο αναζωογονητικό είναι αυτό για τη συνέχει του ταξιδιού σας. Αλλά ακόμα και την ημέρα.
Εάν έχετε να κάνετε μακρινό ταξίδι για να φτάσετε στον προορισμό σας, φροντίστε να κάνετε ένα διάλειμμα και να περιποιηθείτε τον εαυτό σας, πλένοντας το πρόσωπό σας και παίρνοντας ένα καφέ ή ένα παγωτό. Θα αισθανθείτε ανανεωμένοι και πιο έτοιμοι για τη συνέχεια.
Ουσιαστικότατος το καλοκαίρι! Αir condition όμως αλόγιστα; Υπάρχουν τεχνικές που καλό είναι να τις ακολουθήσουμε. Όταν έχουμε το αυτοκίνητό μας παρκαρισμένο για ώρες στον ήλιο και μπαίνουμε μέσα, τότε δεν ανάβουμε στο φουλ τον κλιματισμό για να δροσίσει. Καίμε βενζίνη χωρίς λόγο, ενώ θα έπρεπε για 3-4 λεπτά να ανοίξουμε όλα τα παράθυρα, να φύγει η κλειστή ζέστη, να ανανεωθεί λίγο το περιβάλλον, ακόμα κι αν είναι ζεστή η ημέρα και κατόπιν να ξεκινήσουμε τo air condition, στην μεσαία σκάλα, έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στον περιβάλλοντα χώρο να προσαρμοστεί.
Μην ξεχνάτε επίσης, το καλοκαίρι στις μεγάλες ταχύτητες συμφέρει περισσότερο η οδήγηση με κλιματισμό παρά με ανοικτά παράθυρα. Τα ανοικτά παράθυρα λειτουργούν σαν «αλεξίπτωτα» (λόγω της δυναμικής πίεσης που αναπτύσσεται στα πλάγια του οχήματος) και υποχρεώνουν τον οδηγό να πατά περισσότερο γκάζι. Ο κλιματισμός είναι αποδοτικότερος στις μεγάλες ταχύτητες σε κάθε περίπτωση. Όχι όμως στο «τέρμα»… διαλέγουμε μία σκάλα, που να προσαρμόζει την εσωτερική θερμοκρασία μέχρι τους 23οC και την σταθεροποιούμε.
Θυμηθείτε επίσης, ότι η οδήγηση με ανοιχτή την ηλιοροφή αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15%.
Προγραμματίστε, πριν την έναρξη –το αργότερο- του καλοκαιριού, φροντίζουμε να αλλάξουμε στο συνεργείο μας, απαραίτητα, το φίλτρο καμπίνας.
Σύμφωνα με εμπειρογνώμονα της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Seat, μια εσωτερική θερμοκρασία 35°C επιβάλλει στον οδηγό να αντιδρά 20% πιο αργά από ότι στους 25°C. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με την οδήγηση με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα περίπου 0,5g/l. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε το χώρο των επιβατών δροσερό και καλά αεριζόμενο.
Επίσης καθοριστικός, κυρίως στην τσέπη μας. Κι αυτό γιατί αν παραλάβουμε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε σκιά, θα μπούμε σε ένα περιβάλλον με τουλάχιστον λιγότερους από 15-20 βαθμούς Κελσίου σε επίπεδο ζέστης, από το να μπαίναμε σε ένα άλλο αυτοκίνητο που βρίσκεται κάτω από το λιοπύρι. Σκεφτείτε λοιπόν τι σημαίνει σε εξοικονόμηση ενέργειας –και προφανώς ρύπων- αφού γλυτώνετε ώρες άσκοπου κλιματισμού για να φέρετε το αυτοκίνητό σας σε κατάσταση ταξιδιού.
Αν αποδειχθείτε τυχεροί και εξασφαλίσετε σκιά, προβλέψτε την «κίνηση του ήλιου», που το καλοκαίρι είναι σχετικά πιο κάθετη, έτσι ώστε να έχει όσο περισσότερη σκιά μπορεί για περισσότερο χρόνο και ανοίξτε τα παράθυρα γύρω-γύρω από ένα πόντο για να αερίζεται το εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών.
Στην Ελλάδα με τα εξωφρενικά ποσοστά ηλιοφάνειας, τα cabrio αυτοκίνητα μοιάζουν να επινοήθηκαν για τέτοιες χώρες… όμως, με τα ανύπαρκτα φίλτρα στην ατμόσφαιρα, ο ήλιος καίει τρελά. Καίει και πονάει. Δείγμα, ότι οι ακτίνες του φτάνουν στο δέρμα μας ανενόχλητες, κάνουν κακό. Μπορούμε λοιπόν να ισχυριστούμε ότι απολαμβάνουμε «ξεσκέπαστη» οδήγηση και να ψηνόμαστε; Δύσκολο ερώτημα, στο οποίο καλείτε ο καθένας να προσαρμόσει την απάντησή του.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει ηλίαση, πολύ εύκολα πλέον. Άρα ένα καπέλο είναι τουλάχιστον επιβεβλημένο, όπως και ρούχα που να καλύπτουν μεγάλο μέρος του δέρματός μας. Ειδικά για τις αιθέριες υπάρξεις, σε ρόλο οδηγού (που συνηθίζεται πλέον συχνά σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητα) είτε συνοδηγού, όσο κι αν δεν συνάδει με τον καλοκαιρινό ενδυματολογικό κώδικα, θα πρέπει να έχουμε καλυμμένους ώμους και μηρούς, γιατί τα εγκαύματα παραμονεύουν. Και πετυχαίνουν τον στόχο τους, αφού μας «κοιμίζει» το αεράκι που κυκλοφορεί και που ναι μεν μας δροσίζει, αλλά από την άλλη ύπουλα μας εμποδίζει να αντιληφθούμε το τι κοκκίνισμα μας περιμένει…
Πηγή: dete.gr