Οι κλήσεις της Τροχαίας στους παραβάτες οδηγούς του ΚΟΚ δεν θα σβήνονται πλέον και όλοι θα πληρώνουν το πρόστιμο, ενώ θα ενεργοποιείται άμεσα και το Point System.
Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Αναφορικά με τις βεβαιώσεις και τις καταχωρήσεις των παραβάσεων, αλλά και τις κλήσεις με τα πρόστιμα ο κ.Κεφαλογιάννης τόνισε πως πλέον θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα.
Η αναθεώρηση που έρχεται στον ΚΟΚ
Οι κυριότερες παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν:
-την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,
-τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,
-τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,
-τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),
-την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,
-την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και
-την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.
-o υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ενεργοποίηση του Point System.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ίδιο δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Το έργο SAFESTRIP
Το πρωτοποριακό έργο SAFESTRIP (SAFE and green Sensor Technologies for self-explaining and forgiving Road Interactive Applications) είναι μια ελληνική ευρεσιτεχνία, η οποία μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο δυναμικές πληροφορίες που αφορούν στον δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα οχήματα, μέσω εφαρμογής. Οπως συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών, όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων («εικονικά» διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη.
Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους, λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων που είναι ενσωματωμένοι στην υποδομή, χωρίς παρεμβατικές, χρονοβόρες και δαπανηρές διαδικασίες και αποτελούν το λεγόμενο «strip».
Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Το SAFE STRIP ξεκίνησε τον πρώτο γύρο πιλοτικών δοκιμών στην Αττική Οδό και συνεχίστηκε στην Ισπανία και την Ιταλία.
Πηγή: www.thestival.gr