του Σπύρου Δημητρέλη
Πλησιάζει το νέο ραντεβού εκατομμυρίων ιδιοκτητών ΙΧ με την υπερφορολόγηση. Τα ειδοποιητήρια των νέων τελών κυκλοφορίας βρίσκονται στη διαδικασία σύνταξης ενώ φρούδες αποδεικνύονται και οι ελπίδες των φορολογούμενων με αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού για τη μείωση των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που υπολογίζονται με βάση αυτά.
Αν και πολλοί φορολογούμενοι που έκαναν το λάθος πριν το ξέσπασμα της κρίσης να αποκτήσουν όχημα μεγάλου κυβισμού είχαν χτίσει ελπίδες ότι τουλάχιστον από φέτος θα έβλεπαν μια σημαντική φορολογική ελάφρυνση, οι ελπίδες αυτές δεν πρόκειται να επαληθευτούν.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τα τέλη κυκλοφορίας που θα καταβάλλουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2018 δεν θα έχουν διαφορά σε σχέση με αυτά που πλήρωσαν πέρυσι.
Οι προσδοκίες είχαν καλλιεργηθεί μετά από ανακοίνωση που είχε εκδώσει πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο το υπουργείο Οικονομικών στην οποία τονιζόταν ότι θα δημιουργηθεί μια ειδική επιτροπή που θα έχει σαν στόχο την εκ βάθρων αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να γίνουν “πιο δίκαια και πιο αναλογικά” λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία όπως την παλαιότητα και την εμπορική αξία, πέραν των ρύπων και του κυβισμού που ήδη συνυπολογίζονται.
Οι ανακοινώσεις αυτές τελικά έμειναν… ανακοινώσεις καθώς η μοναδική αλλαγή που πιθανόν να γίνει στα τέλη κυκλοφορίας να αφορά μόνο τη μείωσή του για πολύτεκνους και μόνο για τα οχήματα που έχουν αποκτήσει για την μεταφορά της οικογένειάς τους.
Από τους υπολογισμούς που έκανε το ΥΠΟΙΚ για αλλαγές στα τέλη προκειμένου να ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με οχήματα ηλικίας άνω των 10 ετών και υψηλού κυβισμού προέκυψε ότι θα προκαλούνταν μείωση των εσόδων που με τη σειρά του θα έπρεπε να καλυφθεί με αυξήσεις σε άλλες κατηγορίες ΙΧ (π.χ. νεότερα οχήματα μεσαίου κυβισμού). Τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να φορτωθούν στο taxisnet το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου και πρέπει να εξοφληθούν έως το τέλος του έτους.
Στο ύψος τους παραμένουν και για φέτος τα τεκμήρια διαβίωσης που αφορούν στα ΙΧ. Τα τεκμήρια αποτελούν τη βάση για τον υπολογισμό του φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Πιο συγκεκριμένα, ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί του ετήσιου τεκμηρίου για οχήματα έως 2.500 κυβικών και με συντελεστή 10% για οχήματα άνω των 2.500 κυβικών.
Ο συνδυασμός τελών κυκλοφορίας και φόρου πολυτελούς διαβίωσης αποτελεί και έναν καθοριστικό παράγοντα για την απόφαση που παίρνουν πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους. Η χρήση ενός οχήματος μεγάλου κυβισμού είναι ουσιαστικά απαγορευτική.
Για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ένα ΙΧ 3.200 κυβικών, μοντέλο 2009 καλείται να καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ύψους 1.150 ευρώ και φόρο πολυτελούς διαβίωσης ύψους 1.414 ευρώ. Ετσι, συνολικά καλείται να καταβάλει το ποσό των 2.564 ευρώ. Ποσό που από μόνο του είναι ικανό να οδηγήσει τον ιδιοκτήτη τους στην απόφαση να καταθέσει τις πινακίδες…
Πηγή: msn.com